CIVILINĖ TEISĖ, klausimai/atsakymai diskusijos : Užduok klausimą : Daktaro pareigos teikiant paslaugas 

Svetainės meniu





Labiausiai lankomi svetainės puslapiai
1. Darbo teisė
2. Nekilnojamo turto savininkų
teisės ir pareigos

3. Šeimos teisė
4. Ieškinio padavimas teismui,
ką turėčiau žinoti

5. Nemokamos teisinės
pagabos kontaktai


Svetainėje yra
#2962: Svečiai
#0: Vartotojai
#5715: Registruoti vartotojai


Jūs čia svečias.
+ registracija

Sponsoriai
www.teisesgidas.lt Remėjai

/  Forumų sarašas » Klausimai, atsakymai » CIVILINĖ TEISĖ, klausimai/atsakymai diskusijos

     ≡  Daktaro pareigos teikiant paslaugas


  
  Atspausdinti temą 

§Aurelija_ # 2
Intelektinis Rėmėjas
Intelektinis Rėmėjas

Aurelija_





Laba diena,

Viena iš pacientui garantuojamų jo teisių – teisė į kokybišką sveikatos
priežiūros paslaugą (Pacientų teisių ir žalos sveikatai atlyginimo
įstatymo, toliau – Įstatymas, 3 straipsnis). Remiantis Įstatymo 8
straipsniu, kokybiškos sveikatos priežiūros paslaugos – prieinamos,
saugios, veiksmingos sveikatos stiprinimo, ligų prevencijos, diagnostikos,
ligonių gydymo ir slaugos paslaugos, kurias tinkamam pacientui, tinkamu
laiku, tinkamoje vietoje suteikia tinkamas sveikatos priežiūros
specialistas ar sveikatos priežiūros specialistų komanda pagal
šiuolaikinio medicinos ir slaugos mokslo lygį ir gerą patirtį,
atsižvelgdami į paslaugos teikėjo galimybes ir paciento poreikius bei
lūkesčius, juos tenkindami ar viršydami. Remiantis ne tik teisės aktais,
tiesiogiai reglamentuojančiais medicininių paslaugų teikimą, bet ir
gydytojų profesinės etikos nuostatomis, medicininės paslaugos privalo būti
teikiamos dedant maksimalias atidumo, rūpestingumo, dėmesingumo,
atsargumo pastangas. Paslaugų kokybė matuojama proceso, o ne tam tikro
konkretaus rezultato garantijos atžvilgiu, dėl to ir pati prievolė,
atsiradusi tarp gydytojo (sveikatos priežiūros įstaigos) ir paciento,
pasibaigia tik tinkamai ją įvykdžius, t.y baigus gydymo kursą. Ji
nepasibaigia atlikus vieną iš sudedamųjų numatytos ar privalomos sekos
veiksmų. Pareiga rūpintis pacientu nepasibaigia jam išvykus iš ligoninės.
Gydytojui nesidomint tolimesne paciento būkle, kilus komplikacijoms -
operatyviai bei kvalifikuotai nereaguojant į jo nusiskundimus,
pripažįstamas tokio jo elgesio neteisėtumas.

Pacientas, manydamas, kad yra pažeistos jo teisės, sveikatos priežiūros
įstaigai, kurioje, jo manymu, buvo pažeistos jo teisės, pats, arba per
savo atstovą, turi teisę pateikti skundą (Paciento skundas – asmens
rašytinis kreipimasis į sveikatos priežiūros įstaigą ar kompetentingą
valstybės instituciją, kuriame nurodomos teikiant sveikatos priežiūros
paslaugas pažeistos jo teisės ar teisėti interesai – Įstatymo 13
straipsnis). Skundas gali būti pareikštas ne vėliau kaip per vienus
metus, kai pacientas sužino, kad jo teisės pažeistos, bet ne vėliau kaip
per trejus metus nuo teisių pažeidimo dienos. Į pacientų skundus
nagrinėjančias valstybės institucijas pacientai turi teisę kreiptis tik
nepatenkinti skundų nagrinėjimu sveikatos priežiūros įstaigoje, kurioje,
jų manymu, jų teisės buvo pažeistos. Sveikatos priežiūros įstaiga, gavusi
paciento skundą, privalo jį išnagrinėti ir raštu pranešti pacientui
nagrinėjimo rezultatus ne vėliau kaip per 20 darbo dienų (Paciento teisę
skųsti reglamentuoja Įstatymo 23 strapsnis).

Sveikatos priežiūros įstaigos vadovui atsisakius atlyginti žalą, pacientas
ar kiti asmenys, turintys teisę į turtinės ir neturtinės žalos atlyginimą
ir norintys gauti jos atlyginimą, įgyja teisę su pareiškimu, laikantis jo
turiniui ir formai keliamų reikalavimų, kreiptis į Pacientų sveikatai
padarytos žalos nustatymo komisiją, kuri yra privaloma ikiteisminė
institucija, nagrinėjanti ginčus dėl pacientų teisių pažeidimo fakto ir
nustatanti padarytos žalos dydį. Pareiškimai Pacientų sveikatai padarytos
žalos nustatymo komisijoje turi būti išnagrinėti ir sprendimas priimtas ne
vėliau kaip per 2 mėnesius nuo pareiškimo gavimo dienos. Kai dėl
objektyvių priežasčių per šį terminą pareiškimas negali būti išnagrinėtas
ir sprendimas priimtas, sveikatos apsaugos ministras Pacientų sveikatai
padarytos žalos nustatymo komisijos argumentuotu teikimu gali šį terminą
pratęsti, bet ne ilgiau kaip dar 2 mėnesiams.

Pacientas ar kiti asmenys, turintys teisę į žalos atlyginimą, ir (ar)
sveikatos priežiūros įstaiga, nesutikdami su Pacientų sveikatai padarytos
žalos nustatymo komisijos sprendimu, per 30 dienų nuo sprendimo priėmimo
dienos, o sprendimo priėmimo metu nedalyvavę asmenys, – per 30 dienų nuo
tos dienos, kai jie sužinojo apie sprendimą, turi teisę kreiptis į teismą
dėl ginčo tarp sveikatos priežiūros įstaigos ir pareiškimą pateikusio
asmens nagrinėjimo iš esmės (Pacientui padarytos žalos atlyginimą
reglamentuoja Įstatymo 24 straipsnis).

Taigi, jeigu manote (o iš to, ką esate parašę, be jokių abejonių turite
svarų pagridną taip manyti), kad Jums teiktos paslaugos buvo nekokybiškos,
Jūs privalote pirmiausiai nustatyti tinkamą atsakomybės subjektą, kuriam
galite pateikti skundą. Nustatant, kas konkrečiai – ar gydytojas
asmeniškai, ar juridinis asmuo – gydymo įstaiga – turi atsakyti,
pagrindinę reikšmę turi aplinkybė, kas ir už kokias lėšas teikė sveikatos
priežiūros paslaugas: jeigu šias paslaugas teikė ne privati sveikatos
priežiūros įstaiga, bet valstybės ir savivaldybės asmens sveikatos
priežiūros ar visuomenės sveikatos priežiūros viešoji ar biudžetinė
įstaiga, paslaugos buvo apmokamos iš privalomojo sveikatos draudimo fondo
biudžeto ar valstybės (savivaldybės) biudžeto lėšų, atsakomybės subjektas
tokiu atveju yra sveikatos priežiūros įstaiga, kaip juridinis asmuo, o ne
asmeniškai gydytojas. Sveikatos priežiūros įstaiga tokiu atveju atsako ne
pagal sutartinės, o pagal deliktinės civilinės atsakomybės taisykles.
Priešingu atveju, atsakomybės subjektas – privati sveikatos priežiūros
įstaiga arba pats gydytojas. Nustatę tinkamą atsakomybės subjektą, turite
pateikti jam skundą dėl teiktų paslaugų nekokybiškumo. Jeigu pateikus
skundą, jis netenkinamas ar tenkinamas, tačiau ne pilna apimtimi ir dėl to
Jūs manote, kad turite teisę į žalos atlyginimą, privalote kreiptis į
Pacientų sveikatai padarytos žalos nustatymo komisią. Ir tik tuomet, jeigu
jos pateitkos išvados bei sprendimas Jūsų vistiek netenkina, Jūs įgyjate
teisę kreiptis į teismą. Lygiagrečiai nurodytų veiksmų, papildomai galite
kreiptis į Valstybinę medicininio audito inspekciją, kitus eksperus, kurių
išvadas galėsite pateikti prie skundo, prašymo ir/ar ieškinio, kaip
įrodymus. Kita vertus, kreipusis į Komisiją, šiuos veiksmus inicijuoti ir
išlaidas jiem atlikti padengti, galitei reikalauti Komisijos.


Pagarbiai,


Aurelija Liutkevičiūtė
Advokato padėjėja
»29.11.10 - 14:39 Anketa
  Atspausdinti temą 

   

Paieška

Raktiniai žodžiai    

[ Išplėstinė paieška ]

Teisės

Jūs galite kurti temas.
Jūs negalite redaguoti savo pranešimus.
Jūs negalite kurti apklausas.
Jūs negalite prisegti prie pranešimo bylas.
Jūs negalite rašyti pranešimus.
Jūs negalite šalinti savo pranešimus.
Jūs negalite balsuoti.
- Puslapio generavimas: 0.26618 sekundės -