|
Aurelija_ |
# 2 |
Intelektinis Rėmėjas
|
|
Laba diena,
Viena iš pacientui garantuojamų jo teisių – teisė į kokybišką sveikatos priežiūros paslaugą (Pacientų teisių ir žalos sveikatai atlyginimo įstatymo, toliau – Įstatymas, 3 straipsnis). Remiantis Įstatymo 8 straipsniu, kokybiškos sveikatos priežiūros paslaugos – prieinamos, saugios, veiksmingos sveikatos stiprinimo, ligų prevencijos, diagnostikos, ligonių gydymo ir slaugos paslaugos, kurias tinkamam pacientui, tinkamu laiku, tinkamoje vietoje suteikia tinkamas sveikatos priežiūros specialistas ar sveikatos priežiūros specialistų komanda pagal šiuolaikinio medicinos ir slaugos mokslo lygį ir gerą patirtį, atsižvelgdami į paslaugos teikėjo galimybes ir paciento poreikius bei lūkesčius, juos tenkindami ar viršydami. Remiantis ne tik teisės aktais, tiesiogiai reglamentuojančiais medicininių paslaugų teikimą, bet ir gydytojų profesinės etikos nuostatomis, medicininės paslaugos privalo būti teikiamos dedant maksimalias atidumo, rūpestingumo, dėmesingumo, atsargumo pastangas. Paslaugų kokybė matuojama proceso, o ne tam tikro konkretaus rezultato garantijos atžvilgiu, dėl to ir pati prievolė, atsiradusi tarp gydytojo (sveikatos priežiūros įstaigos) ir paciento, pasibaigia tik tinkamai ją įvykdžius, t.y baigus gydymo kursą. Ji nepasibaigia atlikus vieną iš sudedamųjų numatytos ar privalomos sekos veiksmų. Pareiga rūpintis pacientu nepasibaigia jam išvykus iš ligoninės. Gydytojui nesidomint tolimesne paciento būkle, kilus komplikacijoms - operatyviai bei kvalifikuotai nereaguojant į jo nusiskundimus, pripažįstamas tokio jo elgesio neteisėtumas.
Pacientas, manydamas, kad yra pažeistos jo teisės, sveikatos priežiūros įstaigai, kurioje, jo manymu, buvo pažeistos jo teisės, pats, arba per savo atstovą, turi teisę pateikti skundą (Paciento skundas – asmens rašytinis kreipimasis į sveikatos priežiūros įstaigą ar kompetentingą valstybės instituciją, kuriame nurodomos teikiant sveikatos priežiūros paslaugas pažeistos jo teisės ar teisėti interesai – Įstatymo 13 straipsnis). Skundas gali būti pareikštas ne vėliau kaip per vienus metus, kai pacientas sužino, kad jo teisės pažeistos, bet ne vėliau kaip per trejus metus nuo teisių pažeidimo dienos. Į pacientų skundus nagrinėjančias valstybės institucijas pacientai turi teisę kreiptis tik nepatenkinti skundų nagrinėjimu sveikatos priežiūros įstaigoje, kurioje, jų manymu, jų teisės buvo pažeistos. Sveikatos priežiūros įstaiga, gavusi paciento skundą, privalo jį išnagrinėti ir raštu pranešti pacientui nagrinėjimo rezultatus ne vėliau kaip per 20 darbo dienų (Paciento teisę skųsti reglamentuoja Įstatymo 23 strapsnis).
Sveikatos priežiūros įstaigos vadovui atsisakius atlyginti žalą, pacientas ar kiti asmenys, turintys teisę į turtinės ir neturtinės žalos atlyginimą ir norintys gauti jos atlyginimą, įgyja teisę su pareiškimu, laikantis jo turiniui ir formai keliamų reikalavimų, kreiptis į Pacientų sveikatai padarytos žalos nustatymo komisiją, kuri yra privaloma ikiteisminė institucija, nagrinėjanti ginčus dėl pacientų teisių pažeidimo fakto ir nustatanti padarytos žalos dydį. Pareiškimai Pacientų sveikatai padarytos žalos nustatymo komisijoje turi būti išnagrinėti ir sprendimas priimtas ne vėliau kaip per 2 mėnesius nuo pareiškimo gavimo dienos. Kai dėl objektyvių priežasčių per šį terminą pareiškimas negali būti išnagrinėtas ir sprendimas priimtas, sveikatos apsaugos ministras Pacientų sveikatai padarytos žalos nustatymo komisijos argumentuotu teikimu gali šį terminą pratęsti, bet ne ilgiau kaip dar 2 mėnesiams.
Pacientas ar kiti asmenys, turintys teisę į žalos atlyginimą, ir (ar) sveikatos priežiūros įstaiga, nesutikdami su Pacientų sveikatai padarytos žalos nustatymo komisijos sprendimu, per 30 dienų nuo sprendimo priėmimo dienos, o sprendimo priėmimo metu nedalyvavę asmenys, – per 30 dienų nuo tos dienos, kai jie sužinojo apie sprendimą, turi teisę kreiptis į teismą dėl ginčo tarp sveikatos priežiūros įstaigos ir pareiškimą pateikusio asmens nagrinėjimo iš esmės (Pacientui padarytos žalos atlyginimą reglamentuoja Įstatymo 24 straipsnis).
Taigi, jeigu manote (o iš to, ką esate parašę, be jokių abejonių turite svarų pagridną taip manyti), kad Jums teiktos paslaugos buvo nekokybiškos, Jūs privalote pirmiausiai nustatyti tinkamą atsakomybės subjektą, kuriam galite pateikti skundą. Nustatant, kas konkrečiai – ar gydytojas asmeniškai, ar juridinis asmuo – gydymo įstaiga – turi atsakyti, pagrindinę reikšmę turi aplinkybė, kas ir už kokias lėšas teikė sveikatos priežiūros paslaugas: jeigu šias paslaugas teikė ne privati sveikatos priežiūros įstaiga, bet valstybės ir savivaldybės asmens sveikatos priežiūros ar visuomenės sveikatos priežiūros viešoji ar biudžetinė įstaiga, paslaugos buvo apmokamos iš privalomojo sveikatos draudimo fondo biudžeto ar valstybės (savivaldybės) biudžeto lėšų, atsakomybės subjektas tokiu atveju yra sveikatos priežiūros įstaiga, kaip juridinis asmuo, o ne asmeniškai gydytojas. Sveikatos priežiūros įstaiga tokiu atveju atsako ne pagal sutartinės, o pagal deliktinės civilinės atsakomybės taisykles. Priešingu atveju, atsakomybės subjektas – privati sveikatos priežiūros įstaiga arba pats gydytojas. Nustatę tinkamą atsakomybės subjektą, turite pateikti jam skundą dėl teiktų paslaugų nekokybiškumo. Jeigu pateikus skundą, jis netenkinamas ar tenkinamas, tačiau ne pilna apimtimi ir dėl to Jūs manote, kad turite teisę į žalos atlyginimą, privalote kreiptis į Pacientų sveikatai padarytos žalos nustatymo komisią. Ir tik tuomet, jeigu jos pateitkos išvados bei sprendimas Jūsų vistiek netenkina, Jūs įgyjate teisę kreiptis į teismą. Lygiagrečiai nurodytų veiksmų, papildomai galite kreiptis į Valstybinę medicininio audito inspekciją, kitus eksperus, kurių išvadas galėsite pateikti prie skundo, prašymo ir/ar ieškinio, kaip įrodymus. Kita vertus, kreipusis į Komisiją, šiuos veiksmus inicijuoti ir išlaidas jiem atlikti padengti, galitei reikalauti Komisijos.
Pagarbiai,
Aurelija Liutkevičiūtė Advokato padėjėja |
|
»29.11.10 - 14:39 |
|
|
TeisėsJūs galite kurti temas. Jūs negalite redaguoti savo pranešimus. Jūs negalite kurti apklausas. Jūs negalite prisegti prie pranešimo bylas. Jūs negalite rašyti pranešimus. Jūs negalite šalinti savo pranešimus. Jūs negalite balsuoti.
|
|