|
Svetys |
# 1 |
|
|
2013 m. vasario mėn. pirkau telefoną Huawei U8650 (iš Omnitel). Telefonas sugedo, Mobiliųjų telefonų techninis centras nustatė gedimą, patvirtino, kad prekė buvo naudojama laikantis vartojimo instrukcijos, atitinka gamintojo keliamus keitimo broko reikalavimus ir telefoną pasiliko. Dabar Omnitel tokio telefono neturi ir siūlo rinktis kitą už tą pačią kainą. Šio telefono kaina buvo 579 Lt, bet aš pirkau su nuolaida už 299 Lt, todėl man dabar siūlo už 299 Lt. Ar neturėčiau gauti telefono už 579 Lt arba su tokiais pačiais parametrais, kokie buvo šiame telefone (tokia pati operacinė sistema, GPS ir pan.)? O ar galiu reikalauti, kad grąžintų pinigus, o ne kitą telefoną? |
|
»10.07.13 - 09:32 |
|
|
Marsas |
# 2 |
Intelektinis Rėmėjas
|
|
Laba diena,
Civilinio kodekso 3.363 straipsnio 4 dalyje nurodyta, kad pirkėjas, kuriam buvo parduotas netinkamos kokybės daiktas (išskyrus maisto produktus), turintis pardavėjo neaptartų trūkumų, savo pasirinkimu turi teisę per šio kodekso 6.338 straipsnyje nurodytą terminą reikalauti iš pardavėjo:
1) pakeisti netinkamos kokybės daiktą tinkamos kokybės daiktu;
2) atitinkamai sumažinti prekės kainą;
3) per protingą terminą neatlygintinai pašalinti daikto trūkumus;
4) atlyginti daikto trūkumų pašalinimo išlaidas, jeigu pardavėjui per protingą terminą jų nepašalinus trūkumus pašalino pirkėjas pats ar trečiųjų asmenų padedamas.
Taip pat pirkėjas visais atvejais turi teisę į nuostolių, atsiradusių dėl netinkamos kokybės prekės pardavimo, atlyginimą. Pakeisti techniškai sudėtingą ir brangią prekę pirkėjas turi teisę reikalauti, jeigu tos prekės kokybei nustatyti reikalavimai iš esmės pažeisti. Jeigu daikto trūkumų negalima pašalinti dėl daikto savybių (maisto prekės, buitinės chemijos prekės ir kt.), tai pirkėjas savo pasirinkimu turi teisę reikalauti pakeisti tokį netinkamos kokybės daiktą tinkamos kokybės daiktu arba atitinkamai sumažinti daikto kainą.
Pirkėjas taip pat gali vienašališkai nutraukti sutartį ir pareikalauti grąžinti sumokėtą kainą. Šiuo atveju netinkamos kokybės daiktą pardavėjo reikalavimu pirkėjas turi grąžinti pardavėjo sąskaita. Pardavėjas, grąžindamas pirkėjui sumokėtą kainą, neturi teisės iš jos išskaičiuoti sumą, kuria sumažėjo daikto vertė dėl jo naudojimo ar daikto išvaizdos praradimo arba dėl kitokių aplinkybių. Išreikalauti sumokėtą kainą pirkėjas šio straipsnio numatytais atvejais gali per dvejų metų ieškinio senaties terminą.
Jeigu pardavėjas nesutinka patenkinti jūsų reikalavimų, raštu kreipkitės į pardavėją ir prašyme išdėstykite savo reikalavimus. Taip pat pridėkite kasos aparato kvito kopiją.
Jeigu pardavėjas nesutinka su jūsų reikalavimais, tai privalo ne vėliau kaip per 10 dienų nuo jūsų prašymo gavimo dienos pateikti jums išsamų motyvuotą rašytinį atsakymą, pagrįstą dokumentais.
Jeigu pardavėjas nevykdo jūsų reikalavimų dėl įsigytų netinkamos kokybės prekių ar paslaugų, dėl prekių grąžinimo, trūkumų pašalinimo, kainos sumažinimo ir kt., tai jūs turite teisę kreiptis į Valstybinę ne maisto produktų inspekciją ( nuoroda ).
Daugiau informacijos:
http://www.teisesgidas.lt/modules/xoopsfaq/index.php?cat_id=13 http://www.vvtat.lt/index.php?1513433377
Pateikiama informacija yra rekomendacinio pobūdžio. Tai asmeninė autoriaus nuomonė, kuri nebūtinai yra teisinga. |
|
»10.07.13 - 12:06 |
|
|
TeisėsJūs galite kurti temas. Jūs negalite redaguoti savo pranešimus. Jūs negalite kurti apklausas. Jūs negalite prisegti prie pranešimo bylas. Jūs negalite rašyti pranešimus. Jūs negalite šalinti savo pranešimus. Jūs negalite balsuoti.
|
|