CIVILINĖ TEISĖ, klausimai/atsakymai diskusijos : Užduok klausimą : TEISĖS GIDAS

Diskusijos: CIVILINĖ TEISĖ, klausimai/atsakymai diskusijos -> Daktaro pareigos teikiant paslaugas

Valetudo grupė
https://www.teisesgidas.lt

Temos URL
https://www.teisesgidas.lt/modules/newbb_plus/viewtopic.php?topic_id=1073&forum=5


© Svetys :

2010-11-29 14:38
 Tiesiog nezinau nuo ko ir pradeti. Atsiduriau tokioje situacijoje ir nezinau nei kur kreiptis nei nuo ko pradeti ir kur ieskoti pagalbos, nes jauciuosi tikrai apgauta.
Bet pabandysiu apie viska trumpai is eiles.
Gyvenu uzsienyje jau daug metu, ir kaip ir visi lietuviai labiau pasitikiu Lietuvos gydytojais, todel jau daug metu is eiles tvarkiausi dantis vienoje Kauno klinikoje. Norejau susiprotezuoti virsutinius priekinius dantukus, pasitarus su gydytoje ,nutareme kad statysime bemetales keramikos pavienius dantis, nes gydytoja pati patare kad, jaunai moteriai su placiai sypsena labiausiai tiktu tokios sudeties dantys, kurie atrodys labai naturaliai ir t.t.t.(danties kaina 750lt- oman reikejo sesiu). tai buvo ilfgas procesas,kanalu gydymas, ir t.t.t. praejo 3metai ir skausmingos proceduros.... ir galu gale jau atejo metas istatyti priekinius dantukus, taciau gydytoja pradejo mane ikalbineti deti kitus dantis, kuriu kaina dviguba(vieno danties kainai 1200 lt)., tvirti ir t.t..Man jau reikejo isvyktt,i buvo likusio tik dvi dienos iki isvykimo. gydytojai saukau tai statome kur ir buvome susitare bemetale keramika, taciau jinai is karto pasake kad jiems garantijos nera, tai as ir sakau tai kiek laiko jie gali laikyti, sake nu 5 metai, ir per jos darbo praktika pasitaike tik pora skilimu.... vienu zodziu ,deti naujus po 1200 lt dantis as buvau nepasiruosus, tad gydytoja sustate man bemetale keramika sesis dantis, kaina gavosi tikrai nemaza....
ir stai po dvieju savaiciu kai grizau namo..........visa laika jauciau kazkoki tempima tarp danites, toks jausmas kad jam ten maza vietos, nes butent ir gydytoja ilgiausiai dirbo prie to danties,greze ,dejo vel greze.... praejo div savaites, dienos sviesoje, ziuredama iveidrodeli, pamaciau neryskcia linija einacia per visa priekini dantuka, -supratau tai skilimas,. parasiau gydytojai eimaila, pradejo klausineti kaip silimas eina, ar spalva pasikeite, paminejo gal gali buti techniko darbo kazkokie defektai..... taciau praejo dar pora menesiu ir stai mano dantukas jau juda ,jau negaliu nei kalbeti, nei valgyti....paskambinau gydytojai,sakau reikia perdaryti, o jinai man pasake as taip jums ir sakiau kad jokios garantijos ir jums reikes moketi is naujo. bet as sakau gydytoja, tai taip iseina kad sumokejus tokius pinigus iseini is klinoks ir po poros savaiciu lieki bet dantu ir vel reikia moketi, saukau tai nebuna, juk parduotuveje pirkdams , kad ir arbatinuka turi zmogus gauti kazkokia garantija, nors metams o cia praejo pora svaiciu ir man irodineja ,kad mano kalte as pati pasirinkau ir dabar jeigu noriu turesiu moketi is naujo uz nauja danti,...........nezianu ar as jums viska cia smulkiai parasiau ,asaros bega, nezinau kur ieskoti patarimo ar pagalbos...jeigu galite patarkite ,bent kur kreiptis.

Dekoju jums uz bet kuria suteikta informcija
su pagarba
NERINGA

© Aurelija_ :

2010-11-29 14:39
 Laba diena,

Viena iš pacientui garantuojamų jo teisių – teisė į kokybišką sveikatos
priežiūros paslaugą (Pacientų teisių ir žalos sveikatai atlyginimo
įstatymo, toliau – Įstatymas, 3 straipsnis). Remiantis Įstatymo 8
straipsniu, kokybiškos sveikatos priežiūros paslaugos – prieinamos,
saugios, veiksmingos sveikatos stiprinimo, ligų prevencijos, diagnostikos,
ligonių gydymo ir slaugos paslaugos, kurias tinkamam pacientui, tinkamu
laiku, tinkamoje vietoje suteikia tinkamas sveikatos priežiūros
specialistas ar sveikatos priežiūros specialistų komanda pagal
šiuolaikinio medicinos ir slaugos mokslo lygį ir gerą patirtį,
atsižvelgdami į paslaugos teikėjo galimybes ir paciento poreikius bei
lūkesčius, juos tenkindami ar viršydami. Remiantis ne tik teisės aktais,
tiesiogiai reglamentuojančiais medicininių paslaugų teikimą, bet ir
gydytojų profesinės etikos nuostatomis, medicininės paslaugos privalo būti
teikiamos dedant maksimalias atidumo, rūpestingumo, dėmesingumo,
atsargumo pastangas. Paslaugų kokybė matuojama proceso, o ne tam tikro
konkretaus rezultato garantijos atžvilgiu, dėl to ir pati prievolė,
atsiradusi tarp gydytojo (sveikatos priežiūros įstaigos) ir paciento,
pasibaigia tik tinkamai ją įvykdžius, t.y baigus gydymo kursą. Ji
nepasibaigia atlikus vieną iš sudedamųjų numatytos ar privalomos sekos
veiksmų. Pareiga rūpintis pacientu nepasibaigia jam išvykus iš ligoninės.
Gydytojui nesidomint tolimesne paciento būkle, kilus komplikacijoms -
operatyviai bei kvalifikuotai nereaguojant į jo nusiskundimus,
pripažįstamas tokio jo elgesio neteisėtumas.

Pacientas, manydamas, kad yra pažeistos jo teisės, sveikatos priežiūros
įstaigai, kurioje, jo manymu, buvo pažeistos jo teisės, pats, arba per
savo atstovą, turi teisę pateikti skundą (Paciento skundas – asmens
rašytinis kreipimasis į sveikatos priežiūros įstaigą ar kompetentingą
valstybės instituciją, kuriame nurodomos teikiant sveikatos priežiūros
paslaugas pažeistos jo teisės ar teisėti interesai – Įstatymo 13
straipsnis). Skundas gali būti pareikštas ne vėliau kaip per vienus
metus, kai pacientas sužino, kad jo teisės pažeistos, bet ne vėliau kaip
per trejus metus nuo teisių pažeidimo dienos. Į pacientų skundus
nagrinėjančias valstybės institucijas pacientai turi teisę kreiptis tik
nepatenkinti skundų nagrinėjimu sveikatos priežiūros įstaigoje, kurioje,
jų manymu, jų teisės buvo pažeistos. Sveikatos priežiūros įstaiga, gavusi
paciento skundą, privalo jį išnagrinėti ir raštu pranešti pacientui
nagrinėjimo rezultatus ne vėliau kaip per 20 darbo dienų (Paciento teisę
skųsti reglamentuoja Įstatymo 23 strapsnis).

Sveikatos priežiūros įstaigos vadovui atsisakius atlyginti žalą, pacientas
ar kiti asmenys, turintys teisę į turtinės ir neturtinės žalos atlyginimą
ir norintys gauti jos atlyginimą, įgyja teisę su pareiškimu, laikantis jo
turiniui ir formai keliamų reikalavimų, kreiptis į Pacientų sveikatai
padarytos žalos nustatymo komisiją, kuri yra privaloma ikiteisminė
institucija, nagrinėjanti ginčus dėl pacientų teisių pažeidimo fakto ir
nustatanti padarytos žalos dydį. Pareiškimai Pacientų sveikatai padarytos
žalos nustatymo komisijoje turi būti išnagrinėti ir sprendimas priimtas ne
vėliau kaip per 2 mėnesius nuo pareiškimo gavimo dienos. Kai dėl
objektyvių priežasčių per šį terminą pareiškimas negali būti išnagrinėtas
ir sprendimas priimtas, sveikatos apsaugos ministras Pacientų sveikatai
padarytos žalos nustatymo komisijos argumentuotu teikimu gali šį terminą
pratęsti, bet ne ilgiau kaip dar 2 mėnesiams.

Pacientas ar kiti asmenys, turintys teisę į žalos atlyginimą, ir (ar)
sveikatos priežiūros įstaiga, nesutikdami su Pacientų sveikatai padarytos
žalos nustatymo komisijos sprendimu, per 30 dienų nuo sprendimo priėmimo
dienos, o sprendimo priėmimo metu nedalyvavę asmenys, – per 30 dienų nuo
tos dienos, kai jie sužinojo apie sprendimą, turi teisę kreiptis į teismą
dėl ginčo tarp sveikatos priežiūros įstaigos ir pareiškimą pateikusio
asmens nagrinėjimo iš esmės (Pacientui padarytos žalos atlyginimą
reglamentuoja Įstatymo 24 straipsnis).

Taigi, jeigu manote (o iš to, ką esate parašę, be jokių abejonių turite
svarų pagridną taip manyti), kad Jums teiktos paslaugos buvo nekokybiškos,
Jūs privalote pirmiausiai nustatyti tinkamą atsakomybės subjektą, kuriam
galite pateikti skundą. Nustatant, kas konkrečiai – ar gydytojas
asmeniškai, ar juridinis asmuo – gydymo įstaiga – turi atsakyti,
pagrindinę reikšmę turi aplinkybė, kas ir už kokias lėšas teikė sveikatos
priežiūros paslaugas: jeigu šias paslaugas teikė ne privati sveikatos
priežiūros įstaiga, bet valstybės ir savivaldybės asmens sveikatos
priežiūros ar visuomenės sveikatos priežiūros viešoji ar biudžetinė
įstaiga, paslaugos buvo apmokamos iš privalomojo sveikatos draudimo fondo
biudžeto ar valstybės (savivaldybės) biudžeto lėšų, atsakomybės subjektas
tokiu atveju yra sveikatos priežiūros įstaiga, kaip juridinis asmuo, o ne
asmeniškai gydytojas. Sveikatos priežiūros įstaiga tokiu atveju atsako ne
pagal sutartinės, o pagal deliktinės civilinės atsakomybės taisykles.
Priešingu atveju, atsakomybės subjektas – privati sveikatos priežiūros
įstaiga arba pats gydytojas. Nustatę tinkamą atsakomybės subjektą, turite
pateikti jam skundą dėl teiktų paslaugų nekokybiškumo. Jeigu pateikus
skundą, jis netenkinamas ar tenkinamas, tačiau ne pilna apimtimi ir dėl to
Jūs manote, kad turite teisę į žalos atlyginimą, privalote kreiptis į
Pacientų sveikatai padarytos žalos nustatymo komisią. Ir tik tuomet, jeigu
jos pateitkos išvados bei sprendimas Jūsų vistiek netenkina, Jūs įgyjate
teisę kreiptis į teismą. Lygiagrečiai nurodytų veiksmų, papildomai galite
kreiptis į Valstybinę medicininio audito inspekciją, kitus eksperus, kurių
išvadas galėsite pateikti prie skundo, prašymo ir/ar ieškinio, kaip
įrodymus. Kita vertus, kreipusis į Komisiją, šiuos veiksmus inicijuoti ir
išlaidas jiem atlikti padengti, galitei reikalauti Komisijos.


Pagarbiai,

Valetudo grupė
https://www.teisesgidas.lt

Temos URL
https://www.teisesgidas.lt/modules/newbb_plus/viewtopic.php?topic_id=1073&forum=5