Paieška : Teismų praktika LIETUVOS AUKŠČIAUSIOJO TEISMO TEISĖJŲ SENATO NUTARIMAS NrLIETUVOS AUKŠČIAUSIOJO TEISMO CIVILINIŲ TEISĖS GIDAS 

Svetainės meniu





Labiausiai lankomi svetainės puslapiai
1. Darbo teisė
2. Nekilnojamo turto savininkų
teisės ir pareigos

3. Šeimos teisė
4. Ieškinio padavimas teismui,
ką turėčiau žinoti

5. Nemokamos teisinės
pagabos kontaktai


Svetainėje yra
#7160: Svečiai
#0: Vartotojai
#5715: Registruoti vartotojai


Jūs čia svečias.
+ registracija

TeisesGidas.lt portalas talpinamų bylų atžvilgiu yra tik informacijos perdavėjas, bet ne jos autorius. Šios bylos pirminis šaltinis yra lat.lt. Atsižvelgiant į vartotojų prašymus bylos filtruojamos (neviešinant vardų ir (ar) pavardžių), todėl išviešintos bylos tekstas gali skirtis nuo originalios bylos. Jeigu norite sužinoti ar asmuo yra teistas, spauskite čia . Vartotojai pastebėję, kad Portale naudojama informacija pažeidžia Jų autorines ar gretutines teises, turi nedelsiant susisiekti su svetainės Administracija admin@teisesgidas.lt . Svetainės ir Forumo www.TeisesGidas.lt pateikiamoje medžiagoje gali būti techninių netikslumų ar tipografijos klaidų. Būsime dėkingi jei informuosite apie Jūsų pastebėtus netikslumus. Administracija gali daryti pakeitimus ar pataisas bet kuriuo metu.

TEISINĖS PASLAUGOS
Rengiame ieškinius, atsiliepimus,
pareiškimus, prašymus internetu.
Kaina nuo 26,07 € (90 litų).

www.valetudogrupe.lt



Vieša teismų sprendimų paieška
LIETUVOS AUKŠČIAUSIOJO TEISMO TEISĖJŲ SENATO NUTARIMAS Nr
LIETUVOS AUKŠČIAUSIOJO TEISMO CIVILINIŲ BYLŲ
SKYRIAUS
TEISĖJŲ
KOLEGIJŲ NUTARTYS

1. 21. Dėl muziejinių
vertybių grąžinimo

1990 m. kovo 11 d. priėmus Aktą dėl Lietuvos nepriklausomos valstybės
atstatymo, buvo atstatytas privačios nuosavybės teises institutas, tačiau
visiškai atkurti 1940 m. buvusios nuosavybės santykių sistemos buvo neįmanoma,
nes okupacinės valdžios padarytų nuosavybės teisių pažeidimų masiškumas,
susiformavę nauji teisiniai santykiai ir kitos objektyvios aplinkybės nulėmė
tai, kad okupacijos metais pažeistų nuosavybės teisių nebuvo galima ginti
remiantis Civilinio kodekso normomis.
R-alavimas atiteisti daikto vertę nėra vindikacinis reikalavimas, tai
prievolinis teisinis reikalavimas atlyginti padarytą žalą (nuostolius).
Europos žmogaus teisių ir pagrindinių laisvių konvencijos pirmojo protokolo
1 straipsnis skelbia, kad „kiekvienas fizinis ar juridinis asmuo turi teisę
taikiai naudotis savo nuosavybe. Iš nieko negali būti atimta jo nuosavybė,
nebent visuomenės interesais ir tik remiantis įstatymu arba tarptautinės teisės
bendraisiais principais.
Valstybė pagal Konvenciją atsako už asmenų nuosavybės teisių apsaugą tik
tokiu mastu ir ribomis, kuriuos ji pati prisiima priimdama įstatymus dėl
nuosavybės grąžinimo. T-ėl tik pati Lietuvos valstybė, atsižvelgusi į susiklos­čiusius
visuomeninius santykius, ekonomines valstybės sąlygas gali įstatymiškai
sureguliuoti restitucijos vykdymą ne tik nekilnojamojo turto atžvilgiu, bet ir
kilnojamojo turto atžvilgiu, taip pat ir muziejinių vertybių, kurios sudaro
dalį valstybės saugomų kultūros vertybių. Be to, turi būti atsižvelgiama, jog
kultūros vertybės yra ne tik nuosavybės objektai, bet ir visuomeninė vertė,
todėl esant ypatingam nuosavybės objektui būtinas savitas teisinis
reguliavimas, taip pat ir restitucijos klausimo taikymas. Tai yra įstatymo
leidėjo prerogatyva.

Kasacinės instancijos teismo                                                                 Civilinė
byla Nr. 3K–7–146/2000 m.
pranešėjas E. L-a-,                                                             Bylų
kategorija 36
kasacinės instancijos teismo
pranešėjas V. V-is,
apeliacinės instancijos teismo
pranešėjas A. N-a-,
pirmosios instancijos teismo
teisėja N. S-ėnaitė

NUTARTIS

2000 m. kovo 28 d.
Vilnius

Lietuvos Aukščiausiojo Teismo Civilinių bylų
skyriaus išplėstinė teisėjų kolegija, susidedanti iš kolegijos pirmininko
A. M-io,
teisėjų S. G-aus, J. J-ės, E. L-o,
B. P-o, J. Š-o ir P. Ž-io,
viešame teismo posėdyje kasacine tvarka
išnagrinėjo civilinę bylą pagal ieškovės Antros V-ės K-ės kasacinį
skundą dėl Vilniaus miesto 1–ojo apylinkės teismo 1997 m. gegužės 13 d.
sprendimo, Vilniaus apygardos teismo Civilinių bylų skyriaus teisėjų kolegijos
1997 m. birželio 23 d. nutarties ir Lietuvos apeliacinio teismo Civilinių bylų
skyriaus teisėjų kolegijos 1999 m. rugsėjo 7 d. nutarties peržiūrėjimo
civilinėje byloje pagal ieškovės Antros V-ės K-ės ieškinį atsakovams –
Lietuvos dailės muziejui ir Vilniaus miesto valstybinei mokes­čių inspekcijai –
dėl turto išreikalavimo iš neteisėto valdymo.
Teisėjų kolegija

nustatė:

Ieškovė Antra V-ė K-ė kreipėsi į teismą
ir nurodė, kad jos tėvas 1951 metais buvo suimtas ir Ypatingojo tribunolo
nuteistas 10 metų kalėti, kon­fiskuojant turtą. 1951 m. spalio 12 d. aktu buvo
konfiskuoti ir Vilniaus valstybinio dailės muziejaus nuosavybėn perduoti jos
tėvui priklausę 27 paveikslai. 1989 m. gegužės 25 d. jos tėvas N. S-us
buvo reabilituotas tuo atkuriant ir nuosavy­bės teises. Vilniaus miesto 1–ojo
apylinkės teismo 1995 m. liepos 26 d. sprendimu nustatytas juridinę reikšmę
turintis faktas, kad ji (ieškovė) priėmė savo tėvo N. S-o­navičiaus, mirusio
1958 metais, palikimą. T-ėl ieškovė prašė CK 6 str. ir 142 str. pagrindu
priteisti jai iš atsakovo Lietuvos dailės muziejaus 27 paveikslus, nurodytus
ieškininiame pareiškime.
Vilniaus miesto 1–asis apylinkės teismas 1997 m.
gegužės 13 d. sprendimu ieškinį atmetė.
Vilniaus apygardos teismo Civilinių bylų skyriaus
teisėjų kolegijos 1997 m. birželio 23 d. nutartimi Vilniaus miesto 1–ojo
apylinkės teismo 1997 m. gegužės 13 d. sprendimą paliko nepakeistą.
Teismai konstatavo, kad ieškovės reikalavimas
prieštarauja įstatymui, nes Muziejų įstatymo 5 str. nustato, kad valstybinių
muziejų fondo muziejinės vertybės ankstesniems savininkams negrąžinamos.
Lietuvos apeliacinio teismo Civilinių bylų
skyriaus teisėjų kolegija 1999 m. rugsėjo 7 d. nutartimi Vilniaus miesto 1–ojo
apylinkės teismo 1997 m. gegužės 13 d. sprendimą bei Vilniaus apygardos teismo
1997 m. birželio 23 d. nutartį paliko nepakeistus.
Kolegija nurodė, kad Muziejų įstatymas veikia
kaip specialus įstatymas 1990 m. gegužės 2 d. įstatymo „Dėl asmenų, represuotų
už pasipriešinimą okupa­ciniams režimams teisių atstatymo” ir CK 486 str.
atžvilgiu.
Ieškovės nurodyti Vyriausybės nutarimai yra
poįstatyminiai aktai ir negali būti taikomi esant specialiam įstatymui,
reguliuojančiam ginčo santykius. R-ala­vimas taikyti Konstitucijos 23 str.
dalį dėl atlyginimo už paimtą nuosavybę peržengia bylos nagrinėjimo ribas.
Muziejų įstatymo 5 str. 2 d. imperatyviai nurodo,
kad muziejinės vertybės ankstesniems savininkams negrąžinamos.
Pagal Konstitucinio teismo 1999 m. kovo 16 d.
nutarimo 1 dalį tokia įstaty­mo nuostata iki 1990 m. kovo 11 d. muziejų
fonduose sukauptų vertybių atžvilgiu neprieštarauja Konstitucijos 23
straipsniui.
Ieškovė Antra V-ė K-ė kasaciniu skundu
prašo panaikinti Vilniaus miesto 1–ojo apylinkės teismo 1997 m. gegužės 13 d.
sprendimą, Vilniaus apygardos teismo Civilinių bylų skyriaus teisėjų kolegijos
1997 m. birželio 23 d. nutartį bei Lietuvos apeliacinio teismo Civilinių
skyriaus teisėjų kolegijos 1999 m. rugsėjo 7 d. nutartį ir priimti naują
sprendimą ar bylą perduoti iš naujo nagrinėti apylinkės teismui.
Kasacinis skundas argumentuojamas šiais motyvais:
1. Teismai netaikė 1990 m. gegužės 2 d. įstatymo
„Dėl asmenų, represuotų už pasipriešinimą okupaciniams režimams teisių
atstatymo”, nes Lietuvos Respubli­kos muziejų įstatymas nėra specialus
įstatymas restitucija reglamentuojančių įstatymų atžvilgiu, o derintas su jais.
Kasatoriaus nuomone įstatymas „Dėl asmenų, represuotų už pasipriešinimą
okupaciniams režimams teisių atstatymo” yra specialus įstatymas Muziejų
įstatymo atžvilgiu.
2. Teismai netaikė Europos žmogaus teisių ir
pagrindinių laisvių apsaugos konvencijos pirmojo protokolo 1 straipsnio,
garantuojančio teisę į nuosavybę. T-ėl, jeigu Muziejų įstatymas nėra
pakankamai suderintas su minėtu konvencijos straips­niu, tai pagal CPK 412 ir
CK 606 straipsnius teismai privalo laikytis tarptautinių sutarčių ir
konvencijų.
3. Nurodytų įstatymų kolizijoms pašalinti turėjo
būti tiesiogiai taikyta Kons­titucijos 23 str. 3 d. , kuri susieja nuosavybės
atėmimą visuomenės poreikiams su teisingu atlyginimu, todėl šiai bylai spręsti
taikytas įstatymas „Dėl asmenų, represuotų už pasipriešinimą okupaciniams
režimams teisių atstatymo”, kaip specialus įstatymas, reguliuojantis ginčo
santykius, ir nurodyti Vyriausybės nutarimai.
4. Apeliacinio teismo Civilinių bylų skyriaus
teisėjų kolegija, netaikydama Konstitucijos 23 str. 3 d. , nepasinaudojo
Konstitucijos 6 str. 1 d. numatyta tiesioginio Konstitucijos taikymo galimybe.
5. Teismui nepakako šiai bylai išspręsti 1999 m.
kovo 16 d. Lietuvos Konstitucinio teismo nutarimo dėl Muziejų įstatymo, nes
Konstitucinio teismo 1994m. gegužės 27 d. nutarime konstatuojama, kad neteisės
pagrindu negali atsirasti teisė, todėl neteisėtas iš savininko atimtas turtas
laikytinas tik faktiškai nusavintojo valdomu turtu.
6. Teismai iki galo neišaiškino bylos aplinkybių,
susijusių su jos 1989m.   rugpjūčio 18 d.
pareiškimo nagrinėjimu Valstybinėje mokesčių inspekcijoje, bei pažeidė CPK
normas, reglamentuojančias įrodymų tyrimą (CPK 76 ir 79 straipsniai).
Lietuvos Aukščiausiojo teismo išplėstinė teisėjų
kolegija

konstatuoja:

1. Dėl vindikacijos
Ieškovė A. V. K-ė, prašydama išreikalauti
turtą iš svetimo neteisėto val­dymo, nurodė, kad jos tėvas V. S-us
sovietinės okupacijos metais buvo nuteistas ir jo turtas – 27 paveikslai – buvo
konfiskuotas. 1951 m. spalio 12 d. šie paveikslai buvo perduoti Vilniaus
valstybiniam dailės muziejui. Šiuo metu tėvas yra reabilituotas po mirties, o
ji, kaip asmuo priėmęs palikimą, reikalauja grąžinti 27 paveikslus, saugomus
Vilniaus valstybinio dailės muziejaus fonduose. Tai yra ieško­vė savo teisę
valdyti nurodytą turtą gina pareikšdama vindikacinį ieškinį.
Lietuvos Respublikos CK 142 str. nustato, kad
savininkas turi teisę išreikalauti savo turtą iš svetimo neteisėto valdymo, o
CK 1421 str. nustato savininko teisių garantijas: turtas iš savininko prieš jo
valią gali būti paimtas tik teismo sprendimu, nuosprendžiu ar specialiu
rekvizicijos aktu. Šiomis teisės normomis yra ginama savininko teisė valdyti
turtą, todėl niekas neturi teisės paimti iš savininko turtą prieš jo valią.
Tais atvejais, kai turtas yra paimamas prieš savininko valią, jis turi teisę
išrei­­kalauti turtą iš neteisėto valdymo, tai yra pareikšti vindikacinį
ieškinį. Vindikacinis ieškinys grindžiamas nuosavybės teise, tai yra ieškovas,
reikalaudamas pareiškimo metu privalo turėti nuosavybės teisę arba jam turtas
turi priklausyti patikėjimo teise. Vindikacinis reikalavimas pareiškiamas tam
asmeniui, kuris neteisėtai valdo svetimą turtą.

2. Dėl Muziejų įstatymo 5 str. 2 d. taikymo
Muziejų įstatymo 5 str. 2 dalyje yra nustatyta,
kad „muziejinės vertybės, sudarančios valstybinių muziejų fondą, yra valstybinė
nuosavybė. Šio fondo muzie­jinės vertybės ankstesniems savininkams
negrąžinamos. ” Lietuvos Respublikos Konstitucinis teismas 1999 m. kovo 16 d.
nutarimu „Dėl Lietuvos Respublikos muziejų įstatymo 5 straipsnio 2 dalies
atitikimo Lietuvos Respublikos Konstitucijai” pripažino, kad Lietuvos
Respublikos įstatymo 5 straipsnio 2 dalis ta apimtimi, kuria nustatyta, kad
okupacijos laikotarpiu (iki 1990 m. kovo 11 d. ) nusavintos ir valstybinių
muziejų fonde sukauptos kultūros vertybės neprieštarauja Lietuvos Respublikos
Konstitucijai. Be to, šiame nutarime yra konstatuojama, kad 1990 m. kovo 11 d.
priėmus Aktą dėl Lietuvos nepriklausomos valstybės atstatymo, buvo atstatytas
privačios nuosavybės teises institutas, tačiau visiškai atkurti 1940 m.
buvusios nuosavybės santykių sistemos buvo neįmanoma, nes okupacinės valdžios
padarytų nuosavybės teisių pažeidimų masiškumas, susiformavę nauji teisiniai
santykiai ir kitos objektyvios aplinkybės nulėmė tai, kad okupacijos metais
pažeistų nuosavybės teisių nebuvo galima ginti remiantis Civilinio kodekso
normomis. Konstitucinis teismas 1994 m. gegužės 27 d. nutarime yra nurodęs, kad
kol atitinkamos valstybės institucijos, remiantis įstatymu, nėra priėmusios
sprendimo dėl nuosavybės teisių atstatymo, asmenys, kurių turtas okupacijos
metais buvo nusavintas, realiai neturi subjektyvinių nuosavybės teisių. Iš to
darytina išvada, kad restitucijos vykdymas reikalauja specialaus įstatyminio
reguliavimo. Tai įstatymų leidėjas numatė priimdamas 1991 m. birželio 18 d.
įstatymą „Dėl piliečių nuosavybės teisių, į išlikusį nekilnojamąjį turtą
atstatymo tvarkos ir sąlygų” ir 1997 m. liepos 7 d. Lietuvos Respublikos
piliečių nuosavybės teisių į išlikusį nekilnojamąjį turtą atkūrimo įstatymą.
Šiuose įstatymuose nurodoma, kad pirmenybė yra teikiama turto grąžinimui natūra,
tačiau numatytas išlikusio turto išpirkimas iš asmenų, kurių nuosavybės teisės
atkuriamos. Nuosavybė į išlikusį nekil­nojamąjį turtą atkuriama, atsižvelgiant
į susiklosčiusius visuomeninius santykius, valstybės ekonomines galimybes,
kartu numatant galimybę taikyti ir ribotą restituciją. Tokia yra įstatymo
leidėjo valia atkuriant nuosavybės teisės į nekilnojamąjį turtą.
Tačiau įstatymo leidėjas nenumato galimybės
atkurti nuosavybės teisių į muziejines vertybes, nes įstatymas dėl nuosavybės
teisių atkūrimo į kilnojamąjį turtą yra nepriimtas, o Muziejų įstatymo 5 str. 2
d. imperatyviai nustato, kad muziejinės vertybės ankstesniems savininkams
negrąžinamos. Tokia įstatymo leidėjo valia.

3. Dėl tiesioginio Konstitucijos 23 str. taikymo
Kasatorės teigimu, teismai turėjo tiesiogiai
taikyti Konstitucijos 23 str. 3 dalies nuostatas, numatančias, kad nuosavybė
gali būti paimama visuomenės porei­kiams už ją teisingai atlyginant. Kaip jau
minėta, ieškovė yra pareiškusi vindikacinį ieškinį, tai yra ji reikalauja
grąžinti turtą iš neteisėto svetimo valdymo. Tačiau reika­lavimas atiteisti
daikto vertę nėra vindikacinis reikalavimas, tai prievolinis teisinis
reikalavimas atlyginti padarytą žalą (nuostolius). Toks reikalavimas, tai yra
ieškinio dalykas (CPK 146 str. 6 p. ), šioje byloje nėra nurodytas, tai nurodoma
tik ape­liaciniame ir kasa­ciniuose skunduose. Ieškinio dalykas šioje byloje
yra išrei­kalauti iš neteisėto svetimo valdymo 27 paveikslus, o ne priteisti
šių paveikslų vertę. B-o, šiuo metu nėra priimtas įstatymas, numatantis
galimybę išpirkti kilno­jamąjį turtą ar kitaip atlyginti jo vertę.
4. Dėl normų konkurencijos

Lietuvos Respublikos 1990 m. gegužės 2 d.
įstatymas „Dėl asmenų, repre­suotų už pasipriešinimą okupaciniams režimams
teisių atstatymo” numato subjektus, kuriems atkuriamos visos jų pilietinės
teisės, tačiau nenustato, kokiu būdu ir sąlygo­mis atkuriamos jų pilietinės
teisės tarp jų ir ekonominės teisės, t. y. teisės į nuosavybę.
O tai, į kokius nuosavybės objektus atkuriamos
teisės, reglamentuoja kiti įstatymai. 1991 m. birželio 18 d. įstatymas „Dėl
piliečių nuosavybės teisių į išlikusį nekil­­no­­jamąjį turtą atstatymo tvarkos
ir sąlygų” bei 1997 m. liepos 1 d. Lietuvos Res­pub­likos piliečių nuosavybės
teisių į išlikusį nekilnojamąjį turtą atkūrimo įstaty­mas numatė, kaip
atkuriama nuosavybė į išlikusį nekilnojamąjį turtą. Tačiau, kaip jau minėta,
įstatymas dėl nuosavybės teisių atkūrimo į kilnojamąjį turtą, taip pat ir
muziejines vertybes, nėra priimtas. Negalima sutikti su kasatorės teiginiu, kad
įstaty­mas „Dėl asmenų, represuotų už pasipriešinimą okupaciniams režimams
teisių atsta­tymo” yra specialus įstatymas Muziejų įstatymo atžvilgiu. Tačiau
tai yra skirtingus santykius reglamentuojantys teisės aktai: vienas įstatymas
nustato subjektų ratą, kuriems atstatomos piliečių teisės, o kito įstatymo
objektas yra muziejų fondas, jų veikla bei muziejinių vertybių apskaita ir
apsauga. Muziejų įstatymo 5 str. ir nustato, kas sudaro Lietuvoje esančių
muziejų fondą, o įstatymo 5 str. 2 d. įtvirtina, kad „valstybių muziejų fondas
yra valstybinė nuosavybė. Šio fondo muziejinės vertybės ankstesniems
savininkams negrąžinamos. ” T-ėl negalima teigti, jog šie įstatymai konkuruoja
kaip bendra ir speciali normos.

5. Dėl Europos žmonių teisių ir pagrindinių laisvių konvencijos bei Konven­cijos
pirmojo protokolo taikymo
Europos žmogaus teisių ir pagrindinių laisvių
konvencijos pirmojo proto­kolo 1 straipsnis skelbia, kad „kiekvienas fizinis ar
juridinis asmuo turi teisę taikiai naudotis savo nuosavybe. Iš nieko negali būti
atimta jo nuosavybė, nebent visuomenės interesais ir tik remiantis įstatymu
arba tarptautinės teisės bendraisiais principais. Anksčiau išdėstytos nuostatos
neturi kokiu nors būdu riboti valstybės teisės leisti įstatymus, kurie
reikalingi tam, kad būtų kontroliuojamas nuosavybės naudojimas, sutinkamas su
visuomenės interesais, arba kad būtų garantuojamas mokesčių, kitų rinkliavų ar
baudų mokėjimas”. Tik atkūrus nepriklausomybę į Lietuvos teisės sistemą buvo
grąžintos privatinės nuosavybės teisės institutas, todėl tik po 1990 m. kovo
11d. pažeistoms nuosavybės teisėms ginti visa apimtimi taikytinos konstitucinės
nuosavybės teisių apsaugos garantijos. Lietuvos valstybės poziciją dėl
muziejinių vertybių grąžinimo išreiškia Muziejų įstatymo 5 str. 2 dalis, numatanti
be jokių išly­gų draudimą grąžinti muziejines vertybes ankstesniems
savininkams. Pažymėtina, kad Lietuva Konvencijos dalyvė yra nuo 1995 metų,
Pirmasis protokolas įsigaliojo nuo 1996 m. gegužės 25 d. Konvencija
negarantuoja teisės į nuosavybės grąžinimą, Pirmojo protokolo 1 straipsnis gina
tik nuosavybę, turimą po šio protokolo įsigaliojimo Lietuvoje datos. Lietuvos
valstybė neatsako už turto konfiskavimo aktus, padarytus okupacinės valdžios
iki Konvencijos įsigaliojimo. Valstybė pagal Konvenciją atsako už asmenų
nuosavybės teisių apsaugą tik tokiu mastu ir ribomis, kuriuos ji pati prisi­ima
priimdama įstatymus dėl nuosavybės grąžinimo. T-ėl tik pati Lietuvos valstybė,
atsižvelgusi į susiklosčiusius visuomeninius santykius, ekonomines valstybės
sąlygas gali įstatymiškai sureguliuoti restitucijos vykdymą ne tik
nekilnojamojo turto atžvilgiu, bet ir kilnojamojo turto atžvilgiu, taip pat ir
muziejinių vertybių, kurios sudaro dalį valstybės saugomų kultūros vertybių. Be
to, turi būti atsižvelgiama, jog kultūros ver­­ty­­­bės yra ne tik nuosavybės
objektai, bet ir visuomeninė vertė, todėl esant ypatin­gam nuosavybės objektui
būtinas savitas teisinis reguliavimas, taip pat ir restitucijos klausimo
taikymas. Tai yra įstatymo leidėjo prerogatyva. T-ėl šiuo atveju nėra pagrindo
taikyti Konvencijos ir jos Pirmojo protokolo 1 straipsnį.
Teismai, nagrinėdami bylą, įrodinėjimo bei
įrodymų vertinimo taisyklių, suformuluotų CPK 57–92 straipsniuose, nepažeidė,
t. y. pilnai ir visapusiškai išaiš­kino faktines bylos aplinkybes ir tinkamai
taikė materialines teisės normas.
Teisėjų kolegija, išnagrinėjusi kasacinį skundą,
konstatuoja, kad CPK 3542 str. 2 d. numatytų pagrindų naikinti Vilniaus
miesto 1–ojo apylinkės teismo 1997 m. gegužės 13 d. sprendimą, Vilniaus
apygardos teismo Civilinių bylų skyriaus teisėjų kolegijos 1997 m. birželio 23
d. nutartį bei Lietuvos apeliacinio teismo Civilinių bylų skyriaus teisėjų
kolegijos 1999 m. rugsėjo 7 d. nutartį nenustatyta.
Išplėstinė teisėjų kolegija, vadovaudamasi
Lietuvos Respublikos CPK 368 str. 1 d. 1 p. , ir 370 str. 1 d. ,

nutarė:

Vilniaus miesto 1–ojo apylinkės teismo 1997 m.
gegužės 13 d. sprendimą, Vilniaus apygardos teismo Civilinių bylų skyriaus
teisėjų kolegijos 1997 m. birželio 23 d. nutartį bei Lietuvos apeliacinio teismo
Civilinių bylų skyriaus 1999 m. rugsėjo 7 d. nutartį palikti nepakeistus.
Nutartis galutinė ir neskundžiama.


Teisėjų kolegijos pirmininkas                                                                 A.
M-is

Teisėjai                                                                                     S.
G-us
                                                                                                            J.
J-ė
                                                                                                            E.
L-a-
                                                                                                            B.
P-a-
                                                                                                       J.
Š-a-
                                                                                                       P.
Ž-ys

Nutartis






Jeigu pastebėjote svetainėje kokį teisės aktų pažeidimą prašome pranešti svetainės administratoriui admin@teisesgidas.lt
- Puslapio generavimas: 0.67223 sekundės -