Paieška : Teismų praktika LIETUVOS AUKŠČIAUSIOJO TEISMO TEISĖJŲ SENATO NUTARIMAS NrLIETUVOS APELIACINIAMTEISMUIAPYGARDŲ TEISMAMSMIESTŲ IR TEISĖS GIDAS 

Svetainės meniu





Labiausiai lankomi svetainės puslapiai
1. Darbo teisė
2. Nekilnojamo turto savininkų
teisės ir pareigos

3. Šeimos teisė
4. Ieškinio padavimas teismui,
ką turėčiau žinoti

5. Nemokamos teisinės
pagabos kontaktai


Svetainėje yra
#2459: Svečiai
#0: Vartotojai
#5716: Registruoti vartotojai


Jūs čia svečias.
+ registracija

TeisesGidas.lt portalas talpinamų bylų atžvilgiu yra tik informacijos perdavėjas, bet ne jos autorius. Šios bylos pirminis šaltinis yra lat.lt. Atsižvelgiant į vartotojų prašymus bylos filtruojamos (neviešinant vardų ir (ar) pavardžių), todėl išviešintos bylos tekstas gali skirtis nuo originalios bylos. Jeigu norite sužinoti ar asmuo yra teistas, spauskite čia . Vartotojai pastebėję, kad Portale naudojama informacija pažeidžia Jų autorines ar gretutines teises, turi nedelsiant susisiekti su svetainės Administracija admin@teisesgidas.lt . Svetainės ir Forumo www.TeisesGidas.lt pateikiamoje medžiagoje gali būti techninių netikslumų ar tipografijos klaidų. Būsime dėkingi jei informuosite apie Jūsų pastebėtus netikslumus. Administracija gali daryti pakeitimus ar pataisas bet kuriuo metu.

TEISINĖS PASLAUGOS
Rengiame ieškinius, atsiliepimus,
pareiškimus, prašymus internetu.
Kaina nuo 26,07 € (90 litų).

www.valetudogrupe.lt



Vieša teismų sprendimų paieška
LIETUVOS AUKŠČIAUSIOJO TEISMO TEISĖJŲ SENATO NUTARIMAS Nr
LIETUVOS APELIACINIAM
TEISMUI
APYGARDŲ TEISMAMS
MIESTŲ IR RAJONŲ APYLINKIŲ
TEISMAMS

1995 m. gruodžio 28 d.

Pagal Lietuvos Respublikos
teismų įstatymo 18 str. 2 d. 3 p. , apygardų teismų pateiktus klausimus dėl kai
kurių Lietuvos Respublikos įmonių bankroto įstatymo ir Lietuvos Respublikos
komercinių bankų įstatymo normų taikymo Lietuvos Aukščiausiojo Teismo Civilinių
bylų skyrius konsultuoja:
klausimas: Jei Lietuvos bankas
nepritaria banko reorganizavimui, sanavimui arba likvidavimui, kokie turėtų
būti tolesni  administratoriaus ir teismo
veiksmai?
konsultacija: Lietuvos Respublikos
komercinių bankų įstatymo 47 str. numatyta, kad administratorius Lietuvos
bankui pritarus privalo siūlyti teismui sanuoti, reorganizuoti ar likviduoti
banką. Kol tokio pritarimo administratorius nėra gavęs, jis negali siūlyti
teismui taikyti bankui kurią nors bankroto procedūrą.
klausimas: K-ia forma ir kurie
Lietuvos banko pareigūnai turėtų pasirašyti nepritarimą ar pritarimą sanuoti,
reorganizuoti arba likviduoti banką?
konsultacija: Komercinių bankų įstatymas
nenumato, kokia forma ir kurie Lietuvos banko pareigūnai gali pasirašyti
pritarimą taikyti bankrutuojančiam bankui sanavimą, reorganizavimą ar
likvidavimą. Pagal Lietuvos banko įstatymo (1994 m. gruodžio 1 d. Nr. 1-678) 11
str. 8 p. , įstatymų numatytų poveikio priemonių taikymas bankams ir kitoms
kredito įstaigoms yra viena Lietuvos banko valdybos funkcijų. Taigi ir
pritarimą taikyti bankui bankroto procedūras turėtų svarstyti Lietuvos banko
valdyba. K-ia forma tai padaryti ir kuriam pareigūnui tą dokumentą pasirašyti
- Lietuvos banko vidaus tvarkos dalykas.
klausimas: Kyla neaiškumų dėl
Komercinių bankų įstatymo 54 str. taikymo, kai vienas indėlininkas turi kelis
indėlius, neviršijančius 5000 Lt. Ar tie indėliai turėtų būti sumuojami ar
sprendžiama dėl kiekvieno jų atskirai?
konsultacija: Komercinių bankų įstatymo 54
str. numato, kad antrąja eile tenkina­mi indėlininkų-fizinių asmenų
reikalavimai dėl indėlio ar jo dalies, neviršijan­­čios 5000 Lt. Iš įstatymo
turinio sektų, kad turimas omenyje indėlininkas-fizinis as­­muo, todėl įstatymo
numatytas apribojimas 5000 Lt dydžiu turėtų būti taikomas n­e­pri­klausomai nuo
to, kiek sąskaitų šiame banke turėjo minėtas fizinis asmuo. Šiuo atveju
įstatymo tikslas - patenkinti didesnio kiekio indėlininkų reikalavimų dalį.
klausimas: Komercinių bankų įstatymo
47 str. nustatyta, kad iškėlus banko bankroto bylą ir dėl to sustabdžius bylas
dėl kreditorių pinigų išieškojimo, kreditoriams (ieškovams) iš valstybės
biudžeto lėšų grąžinamas jų sumokėtas žyminis mokestis. Ar tai turi atlikti
pačios valstybinio mokesčio inspekcijos, ar šios sumos turi būti grąžintos
atitinkamomis teismo nutartimis? CPK 107 str. tokios nuorodos nėra.
konsultacija: Žyminio mokesčio grąžinimo
įforminimo tvarką nustato CPK 107 str. , kuriuo numatyta, kad žyminį mokestį
grąžina valstybinė mokesčių inspekcija, rem­da­ma­si teismo ar teisėjo
nutartimi. Tokią nutartį teisėjas turėtų priimti ir Komer­ci­­­nių bankų
įstatymo 47 str. 5 d. numatytu atveju, vadovaudamasis CPK 11 str. 6 d.
klausimas: Įmonių bankroto įstatymo 4
str. numato, kad sprendimą dėl neteisminės bankroto
procedūros taikymo gali priimti kreditorių susirinkimas, tačiau jeigu šalys
nesusitaria dėl bankroto procedūros taikymo, arba kreditorių susirinkimas, remdamasis
šiame įstatyme nustatyta tvarka, negali priimti sprendimo dėl reikalavimų
patenkinimo sąlygų ir tvarkos, šis klausimas perduodamas nagrinėti teismui.
K-ius klausimus gali spręsti teismas esant neteisminei
bankroto procedūrai?
konsultacija: B-kroto procedūros
taikymas neteismine tvarka nustatomas šalims
susitarus. Įmonių bankroto įstatymo 4 str. nustato, kad šalys tokiu atveju
nesikreipia į teismą dėl bankroto bylos iškėlimo. Jeigu nesusitariama dėl neteisminės bankroto procedūros taikymo, suinteresuota
šalis gali paduoti pareiš­kimą dėl bankroto bylos iškėlimo. Neteisminės
bankroto procedūros atveju teismas tik tvirtina taikos sutartį, kuri buvo
sudaryta taikant neteisminę bankroto procedūrą
(Įmonių bankroto įstatymo 16 str. 4 d. ).
klausimas: Įmonių bankroto įstatymo 6
str. numato, kad teismui iškėlus bankroto bylą, įmonės valdymo organai netenka
savo įgaliojimų. Tokiu atveju neaišku, kokios yra
buvusių valdymo organų atstovų teisės ir pareigos vykstant bankroto procedūrai.
Ar galima tuo pagrindu atleisti juos iš darbo?
konsultacija: Įmonės valdymo organams
netekus savo įgaliojimų, savo teises ir pareigas praranda ir šių organų nariai.
Įmonės administracijos vadovas (prezidentas, generalinis direktorius,
direktorius), valdybos nariai gali būti atleidžiami iš darbo pagal DSĮ 26 str.
12 p. , t. y. kai darbuotojas įstatymo numatytais atvejais atšaukiamas iš
pareigų, jei negalima darbuotoj jo sutikimu perkelti į kitą darbą (DSĮ 34 str.
7 d. ).
klausimas: CPK 396 str. 8 p. numato,
kad teismo antstolis privalo sustabdyti vykdomąją bylą iškėlus bankroto bylą
skolininkui. Ar gali teismo antstolis sustabdyti vykdymą neteisminės
bankroto procedūros atveju?
konsultacija: Ne, negali, nes galiojantys
įstatymai tokios antstolio teisės ne­numato.
klausimas: Įmonei iškėlus bankroto
bylą ji tęsia ūkinę veiklą. Po 3 mėnesių teismas patvirtina tos įmonės
kreditorių finansinių reikalavimų dydžius. Sąraše yra kreditorių, kurie ūkine
veikla susiję su įmone, ir jų, t. y. ketvirtos eilės kreditorių, finansiniai
reikalavimai kinta. Ar teismas privalo tikslinti pasikeitusius finansinius
reikalavimus kas mėnesį ar prieš kreditorių susirinkimą?
konsultacija: Kreditorių finansinių
reikalavimų suma turėtų būti fiksuojama bankroto bylos iškėlimo momentu, nes
Įmonių bankroto įstatymo 6 str. nustatyta, kad iškėlus bankroto bylą,
uždraudžiamas visų finansinių prievolių, įskaitant palū­kanas ir mokesčius,
mokėjimas. Po bylos iškėlimo palūkanos ir delspinigiai nebe­priskaičiuojami,
todėl pasikeitę kreditorių finansiniai reikalavimai netiks­linami.
klausimas: Remiantis įmonių bankroto
įstatymo 7 str. 4 p. įmonės adminis­tratorius turi teisę ginčyti ir atsisakyti
priimti kreditorių finansinius reikalavimus. Jeigu kreditoriai mano, kad  jų reikalavimai atmesti neteisingai,
tai kokia tvarka jie gali apginti savo teises? Ar gali teismas įpareigoti
įmonės administratorių peržiūrėti finansinius reikalavimus?
konsultacija: Įmonių bankroto įstatymo 7
str. 4 p. numato, kad administratorius sudaro kreditorių reikalavimų sąrašą,
pateikia jį tvirtinti teismui, ginčija nepagrįstus kreditorių reikalavimus.
Pagal minėto Įstatymo 10 str. administratoriaus sudarytą kreditorių sąrašą
tvirtina teismas, todėl tik jis ir gali išspręsti ginčą dėl kreditoriaus
reikalavimų pagrįstumo. Administratoriaus pareiga su pateikiamu tvirtinti kredi­torių
sąrašu, teismui pateikti ir įrodymus, kurie nuginčija kreditoriaus reikalavimus
ar jų dalį. Tai rodo, kad galutinį finansinių reikalavimų dydį nustato teismas.
klausimas: Pagal  Komercinių bankų įstatymo 48 str. , visus
administratoriaus sprendimus, didinančius įmonės įsiskolinimą, taip pat
susijusius su įmonės turto pardavimu ar kitokiu perdavimu, turi tvirtinti
teismas. Pagal CPK 239 str. 5 p. sustabdytas bylas, kuriose atsakovu yra
bankas, ir katram iškelta bankroto byla, atnaujinti gali bankroto bylą
nagrinėjantis teismas. Ar gali būti skundžiamos apeliacine arba kasacine tvarka
teismo nutartys, kuriomis tvirtinami arba nepatvir­tinami administratoriaus
sprendimai, o taip pat nutartys, kuriomis atsisakoma atnau­jinti sustabdytas
apylinkių teismų bylas pagal indėlininkų ieškinius ir jiems išmokėti tam tikras
indėlio sumas.
konsultacija: Teismo nutartys byloje dėl
bankroto teisinių santykių gali būti apskųstos vadovaujantis CPK normomis.
 Nei CPK, nei B-kroto įstatyme nenumatytas
apskundimas nutarčių, kurio­mis tvirtinami banko administratoriaus sprendimai,
didinantys įmonių įsiskolini­mą arba susiję su įmonės turto pardavimu ar
kitokiu perdavimu. . Tokios nutartys taip pat neužkerta kelio bankroto bylos
tolesnei eigai, todėl negali būti skun­džiamos (CPK 347 str. ).
Sustabdytos apylinkių teismų
bylos, iškeltos pagal indėlininkų ieškinius skolininkui, kuriam iškelta
bankroto byla, yra atnaujinamos ir prijungiamos prie bankroto bylos (CPK 239
str. 5 p. ), todėl nutartis, kuria atsisakoma atnaujinti su­stabdytą bylą gali
būti skundžiama (CPK 347 str. 1 d. 2 p. ), nes ja užkertamas kelias toles­nei
sustabdytos bylos eigai.
klausimas: Lietuvos  Respublikos CPK 239 str. 5 p. numatyta, jog
bylos kurioje atsakovui pareikšti turtiniai reikalavimai, nagrinėjimo metu
paaiškėjus, kad jam iškelta bankroto byla, teismas privalo bylą sustabdyti.
Tokiu atveju ji perduodama bankroto bylą iškėlusiam teismui, kuris gali ją
atnaujinti ir prijungti prie bankroto bylos. Per kokį terminą bankroto bylą
nagrinėjantis teismas turi atnaujinti ir prijungti prie bankroto bylos taip
sustabdytas bylas?
konsultacija: Lietuvos Respublikos CPK
242 str. numatyta, kad byla atnauji­nama pašalinus aplinkybes, dėl kurių ji
buvo sustabdyta. K-ime minėtu atveju byla sustabdyta todėl, kad atsakovui
yra iškelta bankroto byla, kurioje nagrinėjami kitų kreditorių turtiniai
reikalavimai tam pačiam atsakovui. Ieškovo pareikšti rei­ka­lavimai
sustabdytoje byloje turi būti nagrinėjami kartu su visų kreditorių finansi­niais
reikalavimais, todėl bankroto bylą nagrinėjantis teismas turi atnau­jinti sus­tabdytą
bylą ir prijungti ją prie bankroto bylos (CPK 239 str. 5 p. ). Tai turėtų būti
padaryta ne vėliau kaip per 3 mėnesius nuo bankroto bylos iškėlimo, nes per
tokį terminą visi kreditoriai turi teisę pareikšti bankrutuojančios įmonės
adminis­tra­toriui savo finansinius reikalavimus (Lietuvos įmonių bankroto įsta­tymo
9 str. 1 d. ).
 Atnaujinus sustabdytą bylą ir ją prijungus
prie bankroto bylos, ieškovas, sustabdytoje byloje pareiškęs ieškinį, turi būti
įtrauktas į kreditorių sąrašą ir turės lygias teises su visais kreditoriais (LR
Įmonių bankroto įstatymo 10 str. ).



Lietuvos Aukščiausiojo
Teismo
Civilinių bylų skyriaus
pirmininkas                                                                          Č.
J-a-
Nutartis






Jeigu pastebėjote svetainėje kokį teisės aktų pažeidimą prašome pranešti svetainės administratoriui admin@teisesgidas.lt
- Puslapio generavimas: 0.50273 sekundės -