|
|
TeisesGidas.lt portalas talpinamų bylų atžvilgiu yra tik informacijos perdavėjas, bet ne jos autorius. Šios bylos pirminis šaltinis yra lat.lt. Atsižvelgiant į vartotojų prašymus bylos filtruojamos (neviešinant vardų ir (ar) pavardžių), todėl išviešintos bylos tekstas gali skirtis nuo originalios bylos.
Jeigu norite sužinoti ar asmuo yra teistas, spauskite čia .
Vartotojai pastebėję, kad Portale naudojama informacija pažeidžia Jų autorines ar gretutines teises, turi nedelsiant susisiekti su svetainės Administracija admin@teisesgidas.lt .
Svetainės ir Forumo www.TeisesGidas.lt pateikiamoje medžiagoje gali būti techninių netikslumų ar tipografijos klaidų. Būsime dėkingi jei informuosite apie Jūsų pastebėtus netikslumus. Administracija gali daryti pakeitimus ar pataisas bet kuriuo metu.
TEISINĖS PASLAUGOS Rengiame ieškinius, atsiliepimus, pareiškimus, prašymus internetu. Kaina nuo 26,07 € (90 litų). www.valetudogrupe.lt Vieša teismų sprendimų paieška Civilinė byla Nr 1. 23. Dėl sveikatos draudimo įstaigos teisės aktų nustatytais atvejais išmokėjusios išmokas reikalavimo teisės į kaltą dėl žalos padarymo asmenį Sveikatos draudimo įstaigų turėtos išlaidos nėra tiesiogiai siejamos su trečiųjų asmenų neteisėtais veiksmais ar žalą padariusių asmenų draudimu nuo neteisėtų veiksmų, kuriais padaroma žala asmens sveikatai, be to, valstybė sveikatos draudimu nesiekia atlyginti žalos už kitus asmenis, todėl, atlyginus sveikatos priežiūros išlaidas iš valstybės biudžeto, jos turi būtų išieškomos iš kaltųjų asmenų, kaip yra ir kitais socialinio draudimo atvejais CK 6. 290 straipsnio nustatyta tvarka. Jeigu sveikatos draudimo įstaigos teisės aktų nustatytais atvejais išmokėjusios išmokas įgyja reikalavimo teises į kaltą dėl žalos padarymo asmenį, jos gali reikalavimą pateikti ir draudikui, apdraudusiam kaltininko civilinę atsakomybę (CK 6. 290 straipsnis). Civilinė byla Nr. 3K-3-186/2006 Procesinio sprendimo kategorijos: 73. 1; 73. 2. 6. 1 (S) LIETUVOS AUKŠČIAUSIASIS TEISMAS N U T A R T I S LIETUVOS RESPUBLIKOS VARDU 2006 m. kovo 27 d. Vilnius Lietuvos Aukščiausiojo Teismo Civilinių bylų skyriaus teisėjų kolegija, susidedanti iš teisėjų: Č-o J-o (kolegijos pirmininkas), D-ės A-ės (pranešėja), A-o S-aus, rašytinio proceso tvarka teismo posėdyje išnagrinėjo civilinę bylą pagal atsakovo AB „Lietuvos draudimas“ kasacinį skundą dėl Panevėžio miesto apylinkės teismo 2005 m. birželio 3 d. sprendimo ir Panevėžio apygardos teismo 2005 m. rugsėjo 8 d. nutarties peržiūrėjimo civilinėje byloje pagal ieškovų Panevėžio miesto apylinkės prokuratūros ir Valstybinės ligonių kasos ieškinį atsakovui AB „Lietuvos draudimas“ dėl žalos atlyginimo, trečiasis asmuo R. G. Civilinių bylų skyriaus teisėjų kolegija n u s t a t ė : I. G-o esmė Ieškovas Panevėžio miesto apylinkės prokuratūra, gindamas viešąjį interesą, kreipėsi į teismą ir nurodė, kad Panevėžio miesto apylinkės teismas 2004 m. kovo 25 d. nuosprendžiu baudžiamojoje byloje trečiąjį asmenį R. G. pripažino kalta padarius nusikaltimą, numatytą BK 281 straipsnio l dalyje. Nuosprendžiu nustatyta, kad R. G. 2003 m. spalio 14 d. Panevėžio miesto Aukštaičių ir Sirupio g. sankryžoje, vairuodama automobilį „Audi 100“, pažeidė Kelių eismo taisyklių 53 ir 75 punkto reikalavimus, t. y. iškilus eismo saugumo grėsmei, kad nesukeltų pavojaus kitiems eismo dalyviams, nesulėtino transporto priemonės greičio, šios nesustabdė ir partrenkė į važiuojamąją dalį pėsčiųjų perėjoje išėjusią pėsčiąją I. T. ir taip ją sužalojo. Dėl patirtų sužalojimų nukentėjusioji nuo 2003 m. spalio 14 d. iki 2003 m. lapkričio 10 d. buvo gydoma VĮ Panevėžio ligoninėje, po to jai buvo teikiamos reabilitacijos paslaugos. Gydymo išlaidas ligoninėje – 4470 Lt – apmokėjo Valstybinė ligonių kasa iš Privalomojo sveikatos draudimo fondo biudžeto lėšų. Ieškovo teigimu, civilinės atsakomybės draudikas turi atlyginti R. G. neteisėtais veiksmais padarytą žalą Valstybinei ligonių kasai. Vadovaudamasis tuo, kas išdėstyta, ieškovas prašė teismo priteisti iš atsakovo AB „Lietuvos draudimas“ 4470 Lt žalos atlyginimo. II. Pirmosios ir apeliacinės instancijų teismų sprendimo ir nutarties esmė Panevėžio miesto apylinkės teismas 2005 m. birželio 3 d. sprendimu ieškinį patenkino, priteisdamas iš atsakovo Valstybinei ligonių kasai 4470 Lt žalos atlyginimo. Teismas nustatė, kad R. G. buvo apdraudusi pas atsakovą savo civilinę atsakomybę, todėl jos draudikas turi atlyginti nukentėjusios I. T. gydymo išlaidas, kurias apmokėjo ligonių kasos iš Privalomojo sveikatos draudimo fondo biudžeto lėšų. Savo sprendimą teismas grindė CK 6. 54 straipsnio 2 dalimi, 6. 251, 6. 1018 straipsniais ir Sveikatos draudimo įstatymo 9 straipsnio 1 dalimi, 15 straipsnio 1 dalies 8 punktu, 32 straipsnio 1 dalimi ir 33 straipsnio 1 punktu. Panevėžio apygardos teismo Civilinių bylų skyriaus teisėjų kolegija, išnagrinėjusi civilinę bylą pagal atsakovo apeliacinį skundą, 2005 m. rugsėjo 8 d. nutartimi jį atmetė ir Panevėžio miesto apylinkės teismo 2005 m. birželio 3 d. sprendimą paliko nepakeistą. Teismas nurodė, kad Panevėžio teritorinei ligonių kasai reikalavimas iš atsakovo išsireikalauti žalos atlyginimo regreso tvarka atsirado Sveikatos draudimo įstatymo 14 straipsniu, 15 straipsnio 1 dalies 8 punktu ir CK 6. 290 straipsnio 3 dalies pagrindu, nes nukentėjusiosios gydymas buvo finansuojamas iš Privalomojo sveikatos draudimo fondo biudžeto lėšų. Privalomasis sveikatos draudimas yra viena valstybinio socialinio draudimo rūšių. I. T. buvo sužalota autoavarijos, kuri pripažinta draudiminiu įvykiu, metu, o atsakovas civilinės atsakomybės draudimo sutartimi įsipareigojo atlyginti apdrausto asmens draudiminiu įvykiu padarytą žalą (CPK 6. 987 straipsnis, Transporto priemonių savininkų ir valdytojų civilinės atsakomybės privalomojo draudimo taisyklių 4 straipsnis). III. Kasacinio skundo teisiniai argumentai, atsiliepimo į kasacinį skundą esmė Kasaciniu skundu atsakovas AB „Lietuvos draudimas“ prašo teismo panaikinti Panevėžio miesto apylinkės teismo 2005 m. birželio 3 d. sprendimą ir Panevėžio apygardos teismo 2005 m. rugsėjo 8 d. nutartį ir priimti naują sprendimą, ieškinį atmesti. Kasacinis skundas grindžiamas šiais argumentais: 1. Pripažindami Valstybinės ligonių kasos teisę išieškoti jos gydymo įstaigoms išmokėtas sužalotų asmenų gydymo išlaidų sumas iš transporto priemonių savininkų ir valdytojų civilinės atsakomybės draudikų Sveikatos draudimo įstatymo 14 ir 15 straipsnio 1 dalies 8 punkto ir CK 6. 290 straipsnio 3 dalies pagrindu, teismai netinkamai išaiškino ir pritaikė šias teisės normas. Šiam ginčui galiojusios Sveikatos draudimo įstatymo redakcijos 15 straipsnio 1 dalies 8 punktas savaime nesuteikia Valstybinei ligonių kasai regreso teisės nei į žalą padariusį asmenį, nei į jo draudiką. Nei šios, nei jokios kitos teisės normos neleidžia padaryti išvados, kokią padarė ir apylinkės, ir apeliacinės instancijos teismai, kad privalomasis sveikatos draudimas yra viena iš valstybinio socialinio draudimo rūšių. Teisės normų analizė patvirtina priešingą išvadą. Šiam ginčo santykiui galiojęs Valstybinio socialinio draudimo įstatymo redakcijos 3 straipsnis baigtiniu sąrašu įvardijo valstybinio socialinio draudimo rūšis – pensijų draudimą, kai draudžiama pensijoms, numatytoms Valstybinių socialinio draudimo pensijų įstatyme; ligos ir motinystės draudimą, kai draudžiama ligos, motinystės ir motinystės (tėvystės) pašalpoms pagal Ligos ir motinystės socialinio draudimo įstatymą; draudimą nuo nedarbo, kai draudžiama bedarbio pašalpoms pagal B-arbių rėmimo įstatymą; ir draudimą nuo nelaimingų atsitikimų darbe, kai draudžiama pašalpoms suluošinimo darbe ir profesinių susirgimų atvejais ir kitoms išmokoms, numatytoms Draudimo nuo nelaimingų atsitikimų darbe įstatyme. Esant baigtiniam valstybinio socialinio draudimo rūšių sąrašui, teismai, privalomąjį sveikatos draudimą priskirdami valstybiniam socialiniam draudimui, pažeidė Valstybinio socialinio draudimo įstatymo 3 straipsnio nuostatas. 2. Sveikatos draudimo įstatymo 13 straipsnyje nedviprasmiškai išdėstyta, kad privalomojo sveikatos draudimo finansų pagrindą sudaro savarankiškas valstybinio Privalomojo sveikatos draudimo fondo biudžetas, neįtrauktas į valstybės ir savivaldybių biudžetus. Taigi apeliacinės instancijos teismas nepagrįstai šioje byloje taikė CK 6. 290 straipsnio 3 dalį, nes šioje normoje įtvirtinta socialinio (o ne sveikatos) draudimo įstaigų regreso teisė į žalą padariusį asmenį. 3. Pagal CK 1. 1 straipsnio 2 dalį turtiniai teisiniai santykiai, susiję su mokesčių ir kitokių privalomų rinkliavų ar įmokų valstybei ar jos institucijoms surinkimu, muitų santykiai, taip pat santykiai, susiję su valstybės ir savivaldybių biudžeto lėšų surinkimu ir jų paskirstymu, nėra laikomi civiliniais teisiniais santykiais, todėl Valstybinė ligonių kasa, sumokėdama asmens gydymo išlaidas, veikia ne kaip civilinės teisės subjektas, o kaip viešojo administravimo subjektas pagal Sveikatos sistemos įstatymą. Atsakovo nurodoma menama ieškovo regreso teisė į draudiką taip pat privalo kilti ne iš civilinių teisinių santykių, o iš viešojo administravimo santykių ir atitinkamai turi būti tiesiogiai įtvirtinta Valstybinės ligonių kasos veiklą reglamentuojančiuose, t. y. viešosios teisės, aktuose. Dėl to Valstybinės ligonių kasos, kaip ir Valstybinio socialinio draudimo fondo valdybos, regreso teisė į draudiką, taip pat ir į žalą padariusį asmenį turi būti įtvirtinta įstatymuose, reglamentuojančiuose Valstybinės ligonių kasos veiklą. Šią nuostatą taip pat pagrindžia ir Lietuvos Aukščiausiojo Teismo 2004 m. gegužės 12 d. nutartyje, civilinėje byloje Nr. 3K-3-304/2004, suformuluoti argumentai. Lietuvos Aukščiausiasis Teismas šioje nutartyje yra konstatavęs, kad, Dėl paramos mirties atveju įstatyme nesant nustatytos savivaldybės regreso teisės į išmokėtas laidojimo pašalpas, netenkintinas ir šios institucijos ieškinys dėl išmokėtų sumų priteisimo regreso tvarka. 4. Teismai taip pat netinkamai taikė Transporto priemonių savininkų ir valdytojų privalomojo civilinės atsakomybės draudimo įstatymą ir Vyriausybės nutarimu patvirtintas Transporto priemonių savininkų ir valdytojų privalomojo civilinės atsakomybės draudimo taisykles. Nei ginčo santykiui galiojusiame Transporto priemonių savininkų ir valdytojų civilinės atsakomybės privalomojo draudimo įstatyme, nei Transporto priemonių savininkų ir valdytojų privalomojo civilinės atsakomybės draudimo taisyklėse nenumatyta draudikui pareiga atlyginti Valstybinės ligonių kasos patirtas išlaidas. Tai patvirtina taip pat ir Transporto priemonių savininkų ir valdytojų civilinės atsakomybės privalomojo draudimo įstatymo pakeitimų ir papildymų (raidos) analizė, t. y. tik šio įstatymo 2004 m. kovo 5 d. redakcija buvo papildyta nuostata – 19 straipsnio 10 dalimi – dėl tam tikrų valstybinio draudimo įstaigų regreso teisės į draudiką. Tik šio įstatymo straipsnio redakcija reglamentuoja, kad draudikas moka nukentėjusiam trečiajam asmeniui likusios žalos dydžio draudimo išmoką, kiek jos nepadengė socialinis draudimas ar privalomasis sveikatos draudimas. Draudimo išmokas išmokėjusios socialinio draudimo įstaigos teisės aktų nustatyta tvarka įgyja regreso teisę į atsakingą draudiką arba, jei tokio nėra, į žalą padariusį asmenį. Tačiau iš šios normos turinio taip pat akivaizdu, kad tik socialinio draudimo įstaigos teisės aktų nustatyta tvarka turi regreso teisę į draudiką. Ieškovas Panevėžio miesto apylinkės prokuratūra, pritardamas teismų procesiniuose sprendimuose nurodytiems argumentams, atsiliepimu į kasacinį skundą prašo jį atmesti ir palikti nepakeistus Panevėžio miesto apylinkės teismo 2005 m. birželio 3 d. sprendimą ir Panevėžio apygardos teismo 2005 m. rugsėjo 8 d. nutartį. Civilinių bylų skyriaus teisėjų kolegija k o n s t a t u o j a : IV. Kasacinio teismo argumentai ir išaiškinimai Kasacinio teismo paskirtis yra spręsti teisės aiškinimo ir taikymo klausimus, šios funkcijos atlikimas sudaro sąlygas užtikrinti visoje valstybės teritorijoje vienodą teisės aiškinimą ir taikymą. CPK 353 straipsnio 1 dalyje nustatyta, kad kasacinis teismas, neperžengdamas kasacinio skundo ribų, patikrina apskųstus sprendimus ir nutartis teisės taikymo aspektu. Kasacinis teismas yra saistomas pirmosios ir apeliacinės instancijos teismų nustatytų aplinkybių. Taigi kasacinis teismas sprendžia tik teisės, o ne fakto klausimus. Šioje byloje kasacinio nagrinėjimo ribas lemia kasacinio skundo dalykas ir pagrindas, taip pat atsiliepimo į kasacinį skundą pagrindas. Dėl šių priežasčių teisėjų kolegija nurodo, kad kasacine tvarka gali būti nagrinėjami tik tie kasaciniame skunde ir atsiliepime į skundą išdėstyti kasacijos pagrindai ir teisiniai argumentai, pagrindžiantys nurodomus pagrindus, kuriuose yra formuluojamos teisės taikymo ir aiškinimo problemos, reikšmingos vienodinant teismų praktiką, susijusią su teisės taikymu ir aiškinimu (interpretavimu). Šie kasaciniam teismui suteikti įgalinimai leidžia siekti kasacijos tikslų – vykdyti teisingumą konkrečioje byloje (kasacijos individualus pobūdis) ir užtikrinti harmoningą teisės plėtrą valstybėje (norminę reikšmę turintis kasacijos pobūdis). Kasaciniame skunde keliamas Valstybinės ligonių kasos teisės išieškoti gydymo įstaigoms išmokėtas sužalotų asmenų gydymo išlaidų sumas iš transporto priemonių savininkų ir valdytojų civilinės atsakomybės draudikų pagrįstumo klausimas, dėl kurio teisėjų kolegija pasisako. Kasacinis skundas iš esmės grindžiamas tuo, kad teismai, priteisdami Valstybinės ligonių kasos turėtas asmens gydymo išlaidas iš draudiko Sveikatos draudimo įstatymo 14 straipsnio ir 15 straipsnio 1 dalies 8 punkto ir CK 6. 290 straipsnio 3 dalies pagrindu, netinkamai išaiškino ir pritaikė šias teisės normas, nes eismo įvykyje padarytos žalos metu galiojusio Valstybinio socialinio draudimo įstatymo redakcijos 3 straipsnis nenumatė sveikatos draudimo kaip socialinio draudimo rūšies, todėl CK 6. 290 straipsnis ginčo santykiams negali būti taikomas. Kasatoriaus teigimu, Valstybinės ligonių kasos, kaip ir Valstybinio socialinio draudimo fondo valdybos, regreso teisė į draudiką, taip pat ir į žalą padariusį asmenį turi būti įtvirtinta įstatymuose, reglamentuojančiuose Valstybinės ligonių kasos veiklą. Nei ginčo santykiui galiojusiame Transporto priemonių savininkų ir valdytojų civilinės atsakomybės privalomojo draudimo įstatyme, nei Transporto priemonių savininkų ir valdytojų privalomojo civilinės atsakomybės draudimo taisyklėse nenumatyta draudikui pareiga atlyginti Valstybinės ligonių kasos patirtas išlaidas. Su kasacinio skundo argumentais teisėjų kolegija nesutinka. Asmens sveikatos sužalojimo eismo įvykyje atveju žalą nukentėjusio asmens sveikatai ar turtui atlygina transporto priemonių valdytojų civilinės atsakomybės draudikas ir (arba) žalą padaręs asmuo (transporto priemonės valdytojas) CK ir Transporto priemonių valdytojų civilinės atsakomybės privalomojo draudimo įstatymo nustatyta tvarka. Jeigu sužalotas asmuo buvo gydomas nemokamai, nukentėjusio asmens, apdrausto privalomuoju sveikatos draudimu, sveikatos priežiūros išlaidos (medicinos pagalba, išlaidos vaistams ir medicinos pagalbos priemonės, kt. ) pagal Sveikatos draudimo įstatymo 9 straipsnį apmokamos iš Privalomojo sveikatos draudimo fondo biudžeto lėšų, kuriomis disponuoja ir sveikatos priežiūros paslaugų kontrolę vykdo Valstybinė ligonių kasa ir teritorinės ligonių kasos Sveikatos draudimo įstatymo bei kitų teisės aktų, reglamentuojančių šių institucijų veiklą ir užtikrinančių sveikatos sistemos bei privalomojo sveikatos draudimo funkcionavimą, nustatyta tvarka. Kolegija konstatuoja, kad sprendžiant, ar Valstybinė ligonių kasa turi regreso teisę išieškoti turėtas sveikatos priežiūros paslaugų išlaidas iš civilinės atsakomybės draudikų, būtina įvertinti sveikatos draudimo sistemos paskirtį bei transporto priemonių valdytojų civilinės atsakomybės privalomojo draudimo tikslus. Pažymėtina, kad žalos padarymo metu galiojusio Sveikatos sistemos įstatymo 90 straipsnyje nustatyta, kad juridiniai ir fiziniai asmenys, neteisėta veika padarę žalos žmonių sveikatai, privalo įstatymų nustatyta tvarka atlyginti sveikatos priežiūros įstaigų dėl to turėtas išlaidas. Ši nuostata atspindi bendrąjį žalos atlyginimo principą, įtvirtintą CK (pvz. , CK 6. 111–6. 114, 6. 263, 6. 270, 6. 283 straipsniai), kad žalą asmeniui privalo visiškai atlyginti atsakingas asmuo. Sistemiškai aiškinant kitas Sveikatos sistemos įstatymo bei Sveikatos draudimo įstatymo nuostatas (pvz. , Sveikatos draudimo įstatymo 14 straipsnio, 15 straipsnio 1 dalies 8 punkto nuostatas) ir atsižvelgiant į sveikatos draudimo sistemos pobūdį, t. y. kad sveikatos draudimu sukuriama sistema, garantuojanti sveikatos draudimu draudžiamiems asmenims, įvykus draudiminiam įvykiui (pvz. , gydytojui diagnozavus sveikatos sutrikimus ir pan. ), sveikatos priežiūros paslaugų teikimą bei išlaidų už suteiktas paslaugas, vaistus ir medicinos pagalbos priemones kompensavimą, darytina išvada, kad sveikatos draudimo įstaigų turėtos išlaidos nėra tiesiogiai siejamos su trečiųjų asmenų neteisėtais veiksmais ar žalą padariusių asmenų draudimu nuo neteisėtų veiksmų, kuriais padaroma žala asmens sveikatai, be to, valstybė sveikatos draudimu nesiekia atlyginti žalos už kitus asmenis, todėl, atlyginus sveikatos priežiūros išlaidas iš valstybės biudžeto, jos turi būtų išieškomos iš kaltųjų asmenų, kaip yra ir kitais socialinio draudimo atvejais CK 6. 290 straipsnio nustatyta tvarka. Tai, kad žalos padarymo metu sveikatos draudimas nebuvo įtrauktas į Socialinio draudimo įstatymo 5 straipsnyje įtvirtintas socialinio draudimo rūšis, neeliminuoja galimybės sveikatos priežiūros įstaigoms regreso tvarka išieškoti žalą, nes vertinant situaciją civilinio delikto požiūriu sveikatos draudimo įstaigų, kaip civilinės atsakomybės subjektų, teisės ir pareigos bei išlaidų (išmokų) pobūdis žalos atlyginimo santykiuose atitinka kitų socialinio draudimo įstaigų statusą bei jų turėtų išlaidų (išmokų) pobūdį asmens sveikatos sužalojimo ar gyvybės atėmimo atveju. Sprendžiant dėl to, ar asmens sveikatos sužalojimo eismo įvykyje atveju sveikatos priežiūros paslaugų išlaidos priteistinos iš privalomos civilinės atsakomybės draudiko, būtina pažymėti, kad Transporto priemonių valdytojų civilinės atsakomybės privalomojo draudimo įstatymo 3 straipsnyje nustatyta, kad išmoka įstatymo nustatyta tvarka mokama dėl nukentėjusiems tretiesiems asmenims padarytos žalos, kai už žalą atsakingiems asmenims, valdant ar naudojant transporto priemonę, atsiranda civilinė atsakomybė. Transporto priemonių valdytojų civilinės atsakomybės privalomojo draudimo įstatymas suteikia apsaugą nukentėjusiems tretiesiems asmenims, kai už žalą atsakingas asmuo naudoja ir valdo transporto priemonę bei jam kyla civilinė atsakomybė. Jeigu sveikatos draudimo įstaigos teisės aktų nustatytais atvejais išmokėjusios išmokas įgyja reikalavimo teises į kaltą dėl žalos padarymo asmenį, jos gali reikalavimą pateikti ir draudikui, apdraudusiam kaltininko civilinę atsakomybę. Tai atitinka ir Transporto priemonių valdytojų civilinės atsakomybės privalomojo draudimo įstatymo 19 straipsnio 10 punkto nuostatą, įtvirtinančią, kad draudimo išmokas išmokėjusios socialinio draudimo įstaigos įgyja regreso teisę į atsakingą draudiką arba, jei tokio nėra, į žalą padariusį asmenį, taigi sveikatos priežiūros paslaugų išlaidas atlygina žalą padariusio asmens draudikas neviršydamas draudimo sumos ir (arba) žalą padaręs asmuo, jei draudimo sumos neužtenka sveikatos priežiūros išlaidoms padengti. Dėl to, kad kasaciniame skunde remiamasi Lietuvos Aukščiausiojo Teismo 2004 m. gegužės 12 d. nutartyje civilinėje byloje Nr. 3K-3-304/2004 suformuluotais argumentais, kad Dėl paramos mirties atveju įstatyme nesant numatytos savivaldybės regreso teisės į išmokėtas laidojimo pašalpas netenkintinas, kolegija pažymi, kad šioje byloje buvo analizuojami visiškai skirtingos paskirties ir prigimties laidojimo pašalpos, kuri negali būti tapatinama su sveikatos draudimo išmokomis bei sveikatos priežiūros paslaugų išlaidomis pagal Sveikatos draudimo įstatymą, teisinio reguliavimo ypatumai. Atsižvelgdama į tai, kas išdėstyta, teisėjų kolegija, išnagrinėjusi bylą, atmeta kasacinio skundo argumentus kaip nepagrįstus ir konstatuoja, kad pirmosios ir apeliacinės instancijų teismai materialinės teisės normas aiškino ir taikė tinkamai, procesinės teisės normų nepažeidė ir nuo Lietuvos Aukščiausiojo Teismo suformuotos teisės aiškinimo ir taikymo praktikos nenukrypo, todėl kasacinio skundo motyvais naikinti teisėtus ir pagrįstus teismų procesinius sprendimus nėra pagrindo (CPK 346 straipsnis). Lietuvos Aukščiausiojo Teismo Civilinių bylų skyriaus teisėjų kolegija, vadovaudamasi CPK 359 straipsnio 1 dalies 1 punktu ir 362 straipsnio 1 dalimi, n u t a r i a : Panevėžio apygardos teismo Civilinių bylų skyriaus teisėjų kolegijos 2005 m. rugsėjo 8 d. nutartį palikti nepakeistą. Ši Lietuvos Aukščiausiojo Teismo nutartis yra galutinė, neskundžiama ir įsiteisėja nuo priėmimo dienos. Nutartis Jeigu pastebėjote svetainėje kokį teisės aktų pažeidimą prašome pranešti svetainės administratoriui admin@teisesgidas.lt |